28 August 2013

Noodles with pork

Witam ! Jak tam ? Ja ostatnio zamulam trochę ale cieszę się ostatnimi dniami sierpnia. Od września znowu trzeba będzie szukać pracy i iść do szkoły. >< Dzisiaj przygotowałam dla was PRZEPIS ! Tak, przepis który nieco przerobiłam. Znalazłam go właśnie w tej książce zakupionej kiedyś w Biedronce Wyd. Olesiejuk. ;)  Jest to cienka książka z paroma przepisami z każdego rodzaju (na drób, wieprzowinę, ryby, wołowinę, przystawki czy zupy). :) Może za jakiś czas znowu zajrzę do tej książki i coś ugotuję to dam przepis. ^^
Eng: Hello ! How are you ? I'm so bored last time but I enjoy last days of August. From September I have to looking for a job and go to school. >< Today, I prepared for you RECIPE ! Yes, recipe which I changed a bit. I found it in that book I bought it once in supermarket. ;) It's really small cookbook with a few recipes every type (with fish, chicken, pork, beef, soups etc.). ;) Maybe soon I will cook something from that book again so I will share with you recipe. ^^

Makaron z wieprzowiną
Może nie jestem mistrzynią dekoracji ale zacznijmy od tego co najważniejsze czyli składników. Którymi są:
Eng: Maybe I'm not master of food decoration but let's start from something the most imporatant.

- 2 łyżki oleju
- pół pokrojonej czerwonej papryki
- pół pokrojonej zielonej papryki
(*ja dodałam zamiast czerwonej pomarańczową i mniejszą połowę żółtej)
- ok. 500g pokrojonej w kostkę/paski szynki wieprzowej
- półtora łyżeczki rozgniecionego świeżego korzenia imbiru
- 2 ząbki czosnku
-ok. 150g ugotowanego makaronu najlepiej nitki
- 3 marchewki (roztarte na tarce) ewentualnie 25ml soku z marchwi
-25ml soku pomidorowego
- kostka bulionu wołowego
- mrożona chińska mieszanka warzyw na patelnie
- posiekane w paski pędy bambusa
- 2 krople soku z cytryny
- sezam
- sól, pieprz, papryka (może być chili)**
**jeśli ktoś lubi może dodać 2 szczypty cynamonu daje on niepowtarzalny smak

Eng: - 2 tablespoons of oil
- Half a chopped red bell pepper
- Half a chopped green bell pepper
(* I added an orange instead of red and lower half yellow)
- About 500g diced/strips of pork ham
- 1,5 teaspoons of crushed fresh root ginger
- 2 cloves of garlic
- around 150g cooked spaghetti noodles
- 3 carrots (pounded to a grater) or 25 ml of carrot juice
- 25 ml of tomato juice
- Beef
beef bouillon cube
-  Frozen vegetables Chinese mix
- bamboo shoots
chopped into strips
- 2 drops of lemon juice
- Sesame
- Salt,pepper and paprica (u can add chili)**
** if you like you can add 2 pinches of cinnamon gives it a unique flavor


1) Na patelni ewentualnie w woku rozgrzać olej. Podsmażyć na nim mieszankę warzyw razem z papryką. Po czym ciepłą odstawić do miski.
2) Następnie wrzucić na patelnię pokrojoną w kostkę/paski  wieprzowinę, półtora łyżeczki rozgniecionego imbiru i 2 rozgniecione ząbki czosnku. Podsmażyć mięso dodając trochę wody do momentu zarumienienia.
3) Dodać wcześniej ugotowany makaron i posypać rozkruszonym bulion wołowym. Dodać sok z pomidorów, roztartej na bardzo drobno marchewki (bądź soku). Podgrzać wszystko razem.
4) Następnie dodać wcześniej podsmażone warzywa i 2 krople soku z cytryny. (Można podusić to pod przykryciem ok 5min.)
5) Doprawić solą,pieprzem i papryką + 2 szczypty cynamonu. Całość można przyozdobić odrobiną sezamu. ^^

Eng: 1) In a pan or a wok, heat the oil. Saute the vegetables with chopped paprikas. When it's warm put it into some bowl.
2) Next put into the pan diced/strips pork, a half teaspoon of crushed ginger and 2 cloves of crushed garlic. Fry the meat by adding a little water until it get golden brown colour.
3) Add pre-cooked pasta and sprinkle crushed beef bouillon cube. Add the juice from the tomatoes, pounded to a grater carrots (or carrot juice). Heat all together.
4) Then add the pre-fried vegetables and 2 drops of lemon juice. (You can throttle it covered about 5 min.)
5) Season with salt, pepper and paprika + 2 pinches of cinnamon. Decorate it with a little sesame. ^^

Prawda że łatwe i szybkie? To danie spokojnie starczy na 4 osoby. Czas przygotowania łącznie około 25 min.W takim razie życzę powodzenia w gotowaniu i kosztowaniu ! Mojej rodzinie zasmakowało. :)Więc naprawdę polecam. ^^ Smacznego !
Eng: Right that easily and quickly? This dish easy enough for 4 people. Preparation time for about 25 min.Then good luck in cooking a taste! My family tasted. :) So I really recommend it. ^^ Bon apetit !


Byebye~

13 comments:

  1. Dla mnie byłoby dobre....ale z kurczakiem :) Świni nie jem ;P

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jeśli wolisz z kurczakiem to po prostu weź pierś z kurczaka a bulion w kostce wołowy zmień na drobiowy. ^^

      Delete
  2. I don't eat meat, but I love noodles, and they look delicious! I am sure the dish was very nice!
    Well done! denisesplanet com

    ReplyDelete
  3. Chętnie bym zjadła, ale za nic nie potrafię gotować hahaha ^_^
    Powodzenia w szukaniu pracy, ja już straciłam nadzieję i się poddałam XD

    ReplyDelete
  4. Haha, ja wolę się nie dotykać do kuchni, bo bym z pewnością ją spaliła xD Pozdrawiam
    Akane

    ReplyDelete
  5. Jak gdzieś dorwę bambus... to czemu nie! xD

    A tak, w białej koszuli, owszem! ^^
    Rety, ale masz farta... cały zestaw z Vanessem. Tylko pomarzyć. *wzdech* Mi takie niespodzianki to robiła przyjaciółka z Tajlandii, dostałam od niej 2 płyty i 2 single DBSK, poza tym kilka wielgachnych plakatów i inne kpopowe gadżety... u nich tego dużo^ ^ Maaatko, te ceny są niebotyczne... ale na miejscu też? Czy tylko w sprzedaży wysyłkowej? Bo ja sobie nie jestem w stanie wyobrazić polskiej płyty za 300zł...

    Mnie właśnie to szokuje, że wygląd się przedkłada nad wszystko. Wiem, że w Korei ideał piękna jest sprawą wciąż pielęgnowaną i cholernie ważną, ale mimo to nie jestem w stanie się do tego przyzwyczaić... zresztą, nie chodzi mi tu o Koreę, to tylko kropla w oceanie próżności. Ech.

    ReplyDelete
  6. omnomnom, uwielbiam gotować więc z pewnością to wypróbuję! :d

    paku--paku.blogspot.com

    ReplyDelete
  7. Jak ja kocham muzykę na Twoim blogu *o* Zawsze coś cudownego <3

    A co do książek to wypożyczyłam :
    Wei Hui - Poślubić Buddę
    Haruki Murakami - Na południe od granicy, na zachód od słońca
    Rei Kimura - Motyl na wietrze
    Na razie nic Ci o nich nie powiem bo dzisiaj zaczęłam czytać pierwszą haha ^^

    ReplyDelete
  8. *O* wygląda super ( na zdjęciu xD ). Nie to, że nie umiem gotować, tylko tego nie lubię, ale dla takiej potrawy to nawet warto się przełamać : )

    ReplyDelete
  9. Wygląda na całkiem smakowite, ale mi by pewnie nie wyszła nawet taka prosta potrawa, hahaxd Mam totalnie dwie lewe ręce do gotowania^^

    ReplyDelete
  10. Muszę zaufać Ci na słowo, ze jest takie pyszne, jak wygląda na zdjęciu, ale mięsko nie jest dla mnie :<
    http://supcarolyn.blogspot.com/

    ReplyDelete
  11. Nie ważne jak wygląda ważne jak smakuje, ne? ;>

    No właśnie mi zależy najbardziej na wymianie mailowej z Japończykami, bo to ich kultura mnie interesuje. A wiadomo, najrzetelniejszych informacji można się dowiedzieć od mieszkańców Japonii, prawda? :) Nie wiem czemu, ale Chiny mnie odstraszają. Tzn. boje się ich "politycznych" zagrań, traktowań względem mieszkańców. Wiesz, może to tylko stereotypy...

    A Chorwacja... Hehe, ciepło jest, jak byłam, woda wcale nie była taka ciepła, a nawet mogłabym rzec, że temperatura była zbliżona do naszego Bałtyku. Nie przypadł mi ten kraj do gustu, naprawdę nie moje klimaty, a ładne jest wyłącznie wybrzeże. Wolę zimne skandynawskie miejsca. Pominę fakt, że Chorwacja jest naprawdę zniszczonym krajem przez wojnę jugosłowiańską. Ludzie, którzy jadą w jedno miejsce, by wyłącznie poplażować tego zauważyć nie mogą, te miejsca są odrestaurowane pod turystykę. Natomiast jeśli zjechało się prawie cały kraj to da się przyuważyć wsie całkowicie wyludnione, z obszczelonymi budynkami, a wręcz ruinami.

    ReplyDelete

Thank You for visiting and any comments ^ww^