18 April 2013

Taiwanese Inspirations

Hejka! Co tam ? Dzisiaj trochę o Tajwanie a raczej parę photo shotów. Jak wiele osób wie kocham ten kraj. Pokochałam go przez piękną naturę, pyszne jedzonko i społeczeństwo. Bowiem większość ludzi których poznałam z Tajwanu jest bardzo sympatycznych i przyjaznych. Tylko że mało kto wie o Tajwanie... Jedni twierdzą że to chińska prowincja drudzy uważają że Tajwan ma mało wspólnego prócz nazwy "Republika Chińska" i kultury. Fakt używają jezyka chińskiego ale mają swój własny dialekt i używają tradycyjnego chińskiego. Chiny w przeciwieństwie do nich używają uproszczonego. No ale nie przyszłam tu mówić o polityce chińsko-tajwańskiej ale o pięknym kraju jakim jest Tajwan. ^^ Dzisiaj tylko parę zdjęć tego kraju. Spróbuje opisywać te zdjęcia skąd i czego zdjęcia to są myślę że to w pewnym sensie przybliży wam uroki Tajwanu.
Eng: Hey! What's up ? Today some photoshot of Taiwan. Everyone know that I really like this country. I like it because beauty nature, delicious food and society. A lot of taiwanese people which I met are sympathetic and friendly but not many people know about Taiwan.. Some people think that it is the Chinese province others think that Taiwan is not common with China except the name "Republic of China" and culture. The fact that use of the Chinese language but they have their own dialect and use traditional Chinese. China in contrast, use a simplified. Well, but I didn't come here to talk about politics Sino-Taiwanese but a beautiful country which is Taiwan. ^^ Today, only a few photos of the country. I'll try to describe these pictures where and what pictures show I will try bring you the beauty of Taiwan.

Tajpej Nocą ^^ Ten wysoki budynek to wizytówka miasta czyli Taipei 101.
Eng: Taipei at night ^ ^ The tall building is a showcase of the city that is Taipei 101.

Co roku w Nowy Rok są urządzane tam pokazy fajerwerków itp. 
To wygląda naprawdę ładnie mam nadzieję że kiedyś będę mogła obejrzeć to na żywo. ^^
 Eng: Every year on New Year's there are organized fireworks show, etc.
It looks really nice I hope that someday I'll be able to see it live. ^ ^
Kwiatowe rzeźby sów w Nantou. ^^
Eng: Flower sculptures of owls in Nantou. ^^

Jiufen (Chiufen, Jioufen) było inspiracją dla Hayao Miyazaki w Oscar'owym filmie anime "Spirited Away" (Znawcy anime może poznają to miejsce). Ta górska wioska znajduje się w północno-wschodniej części Tajwanu i był kiedyś ośrodkiem wydobycia złota. ^^
Eng: Jiufen (Chiufen, Jioufen) was used as a model in the Oscar anime movie “Spirited Away” by Hayao Miyazaki. This mountain village is located in the northeast of Taiwan and was once the center for gold mining.. ^^

Kao-hsiung

Narodowy Park w Taijiang
Eng: Taijiang National Park

Stara Ulica Dansui (Nowy Tajpej)
Eng: Dansui Old Street (New Taipei City)

Festiwal Tajwańskiej Opery.. Powiem szczerze bardzo podoba mi się ten strój i make-up. :D
Eng: Taiwan opera festival.. I really like this clothes and make-up somehow. :D

Festiwal Latarni prawda że piękne ?
Eng: Lantern Festival beautiful right ?


Park Geograficzny Yehliu 
Eng: Yehliu GeoPark

Oba zdjęcia przedstawiają Chiang Kai-shek Memorial Hall jest to słynny pomnik, punkt orientacyjny i atrakcja turystyczna wzniesiony ku pamięci Chiang Kai-shek'a, byłego prezydenta Tajwanu.
 Eng: Both pictures show the Chiang Kai-shek Memorial Hall is a famous monument, landmark and tourist attraction erected in memory of Chiang Kai-Shek, the former president of Taiwan.

Wyspa Ho-Ping
Eng: Ho-Ping Island

Góry Hualien
 Eng: Landscape mountains Hualien


Świątynia Jingfu - Taoyuan
Eng: Jingfu Temple - Taoyuan City

Kao-hsiung

Tainan

I powiem że z pewnością większość tych miejsc kiedyś zobaczę i pochwale się wam fotkami które ja robiłam ;) a nie wklejonymi z google grafiki. XD Czas na przepiękny cover...
Eng: For sure oneday I will visit the most of these places and praise to you photos of that ;)  
Not pasted from google images. XD Time for a beautiful cover..

Zedd - Clarity (Sam Tsui & Kurt Schneider Cover)

See ya~

9 comments:

  1. Wow, widzę, że warto się Tajwanem interesować, chociaż nie należałam nigdy do tych ludzi. Szalenie inspirujący kraj, mam ochotę poznać go bliżej dzięki tej notce (:
    U mnie nn.

    ReplyDelete
  2. Podoba mi się sposób w jaki piszesz. Tym postem zabrałaś mnie na wycieczkę do Tajwanu. Piękne widoki. Wierzę że pojawisz się tam i to w nie dalekiej przyszłości.
    Cover rzeczywiście przepiękny.

    ReplyDelete
  3. Śliczne są te zdjęcia :) Każdy kraj ma w sobie coś pięknego~

    ReplyDelete
  4. the sell strawberry for snack. healthy o.o

    visit my blog ^^
    www.luchluchcraft.blogspot.com

    ReplyDelete
  5. Tajwan na tych zdjęciach wygląda zjawiskowo :D Ciekawie opisałaś, pokazałaś, było warto poczytać :3

    ReplyDelete
  6. wyspa Ho-Ping ♥
    Fajnie wszystko pokazane :)

    ReplyDelete
  7. o jeeeeny.uczę się w szkole niemieckiego.Od pół roku mamy nową panią,którą nas straszyli przez 2 i pół roku..a (jak dla mnie i tylko dla mnie)okazała się fantastyczna..i trochę polubiłam,ale bardzo mało:)

    ReplyDelete
  8. zgadzam się całkowicie, sama mam paru znajomych z tajwanu i z początku też strasznie dziwiła mnie ta ich otwartość, bo miałam o nich bardzo małe pojęcie i porównywałam ich właśnie z osobami z chin. tak czy siak, sam kraj ma w sobie coś pięknego :}

    paku--paku.blogspot.com

    ReplyDelete
  9. ale tam pięknie :)
    pozdrawiam :)

    ReplyDelete

Thank You for visiting and any comments ^ww^